Wednesday, October 5, 2011

sungguh aku TAK faham

kehidupan berumah tangga banyak dugaannye..bak kata pepatah sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri... bila sudah masuk ke alam berumah tangga..amat sukar utk mnjalani hidup seperti dulu kala..mencari pasangan bukan la mudah tetapi sudah sampai jodohnya xkan kemana..tp kalo dh mncari mcm mne plak dgn jodoh tu??adakah itu takdir??kita hanya merancangkan..jd kita mampu mengubah takdir jika kita merancang dan tuhan akan menentukan segalanya..

lelaki...sungguh aku xfaham dengan sikap panas baran mereka..bkn kah mereka sepatutnya mempunyai kesabaran untuk memimpin sesorg isteri, anak2 dan keluarga??ini kan tidak, sikap panas baran sehingga menjatuhkan talak kepada seorg isteri yg sedang mengadungkan zuriat kamu??apa kamu xpenah terpikir ape yg akn jd kalo kamu mnjatuhkan talak tersebut...sungguh bodoh..maaf kalo aku terkasar bahasa..

lelaki..sungguh aku xfaham dengn sikap mereka...mse kamu nk kn die ko sggp bwt ape saja..kalo bley terjun bangunan pun kamu nak kn..tp lepas kamu dh dapat die dgn sahnya, kamu mahu jatuh kn talak kepadanye..ape kamu sudah gila atau kewarasan kamu sudah hilang??hanya pekara kecil shaja sudah kamu besar2kn..sungguh bodoh kamu kn..

sudah!!!! buang masa aku sahaja membicara kn tentang kamu yang bergelar lelaki..
kalo nk cari lelaki tu cari la laki yg dh abes skola..ini kn tidak..cri laki yg xabes skola mmg padan muka la ngn kamu..kamu tu dh la berpelajaran..tp kawen dgn lelaki xhabes skola mmg la kne hentam dgn sume org..

bkn nk memperlekeh kan lelaki yg xabes skola tp masalahnya laki kamu tu teruk sgt..perangai dh la mcm ape..huh!!sungguh aku xfaham dgn perempuan sekarang...ape mereka buta??atau dh
DESPERATE sgt ke smpai laki mcm tu pun korg nk??

HEY!!! tlg la faham..kenapa nk amek risiko??kenapa kamu mst luka kn hati ibubapa kamu??mereka hantar kamu blajar tinggi2 dgn harapan yg penuh bagai mantang minyak yg penuh tp kamu???menghampa kn mereka kerana cinta kamu yg seberape tu..sangat bodoh kn kamu..sungguh aku xfaham dengan perangai kamu

ibubapa yg selama ini menjaga kamu dr kecil hingga dewasa, memberi didikan yang secukupnya tp kamu seperti kacang lupakan kulit...xbersyukur kah kamu dgn ape yg di beri..sgt kecewa dengan sikap kamu..

sungguh aku xfaham dgn perempuan sekarang...bila susah baru kamu igt keluarga..mse bercinta dlu sggup buang keluarga..apa nk jd dengan generasi sekarang..hanya mementingkan diri sendiri..



SUNGGUH AKU TAK FAHAM DENGAN DUNIA MASA KINI..





nasib la aku xkawen lg..nasib la aku xde boyfren lg...
so, aku msh berpeluang mengubah hidup ni kn..


ok la sudah banyak sgt aku membebel kan..tp, satu sahaja pesanan aku..cari la lelaki yang boleh membimbing..bkn di bimbing..kalo baik xpe..boley la bimbing mereka ke arah kebaikan


p/s : kalo terkasar bahasa, tersilap ckp atau terasa..aku menyusun sepuluh jari memohon maaf atas kesilapan yang tidak aku ketahui..

No comments:

Post a Comment